Zaproponowaliśmy klientowi aplikację internetową na platformę SharePoint (On-prem i Online) z wykorzystaniem Azure Functions. Do korzystania z aplikacji będą uprawnione dwie grupy użytkowników: administratorzy floty i użytkownicy aut. Administrator floty będzie miał możliwość dodawać, edytować i archiwizować pojazdy w systemie. Do każdego pojazdu będzie mógł przypisać użytkowników. Administrator będzie mógł w każdej chwili wygenerować raport przebiegów za dowolny miesiąc w formacie przyjaznym dla Microsoft Excel. Użytkownicy aut po uruchomieniu aplikacji będą widzieć auta, które są do nich przypisane. Użytkownik będzie mógł wyświetlać szczegółowe informacje o nich (kolor, numer VIN, data końca przeglądu i ubezpieczenia OC). Dla aktualnie używanych pojazdów, kierowca będzie mógł uzupełnić przebieg. Dane dotyczące aut, przebiegów i użytkowników będą przechowywane w listach SharePoint, dzięki czemu nie ma potrzeby korzystania z dodatkowego serwera bazy danych. Formularz do uzupełnienia tych danych będzie napisany w frameworku Angular. Dzięki użyciu Angulara aplikacja będzie się renderować po stronie klienta, a nie serwera, co zaoszczędzi moc obliczeniową maszyny oraz transfer danych internetowych. Dzięki Azure Functions mamy możliwość tworzenia powiadomień dla użytkowników oprogramowania. W dużym uproszczeniu, Azure Functions jest mechanizmem do cyklicznego uruchamiania prostych usług. Więcej informacji na temat Azure Functions znajdziemy w artykule Kamila Warownego pt. SharePoint Online + Azure Free, Cześć 1: Cykliczne przetwarzanie danych. Na początku każdego miesiąca usługa będzie wyszukiwać aktualnych użytkowników aut, którzy nie wypełnili danych o przebiegu. Dla wszystkich znalezionych będzie wysyłany mail z prośbą o uzupełnienie danych w systemie. Usługa będzie się uruchamiać co 2 dni, dzięki czemu można wymusić na użytkownikach aut jak najszybsze uzupełnienie danych. Dzięki zastosowaniu trzech różnych technologii osiągnęliśmy następujące korzyści: Mogliśmy w prosty sposób utworzyć prostą aplikację biznesową, która zoptymalizuje proces rozliczania aut firmowych. Dzięki tym technologiom można w równie łatwy sposób zoptymalizować podobne procesy, które spotykamy w przedsiębiorstwach. Jest to jedynie jedno z wielu zastosowań tych technologii, które wykorzystujemy dla naszych klientów.
Rozliczanie przebiegów aut w przedsiębiorstwie w 5 minut
Ostatnio zgłosiła się do nas pewna firma, która potrzebowała oprogramowania ułatwiającego zarządzanie flotą aut firmowych. Obecnie w firmie klienta cały proces jest realizowany za pomocą poczty elektronicznej, tzn. pod koniec każdego miesiąca opiekun floty wysyła maila do użytkowników aut z prośbą o przysłanie mu aktualnego przebiegu auta i uwag dotyczących użytkowania pojazdu. W następnym kroku administrator floty uzupełnia danymi arkusz Microsoft Excel, który wylicza mu ile kilometrów w danym miesiącu przejechano. Wszystkie raporty są tworzone i uzupełniane ręcznie. Jest to bardzo pracochłonne zarówno dla administracji, jak i kierowców. Administrator floty poświęca wiele czasu na analizowanie danych i odszukiwanie nieprawidłowości. Klient oczekuje narzędzia, które przyspieszy rozliczanie aut firmowych i zapobiegnie pomyłkom w raportach.
Nasza propozycja
Podsumowanie
Zespół: Apps
Autor:
Bartosz Szewczyk
Bartosz Szewczyk
Ostatnie artykuły autora