Microsoft Teams na telefonach i zestawach wideokonferencyjnych

Paweł Czarnecki

Microsoft Teams na telefonach i zestawach wideokonferencyjnych
Listopad 20, 2018 Katarzyna Sobczak
Microsoft Teams na urządzeniach

Microsoft Teams na telefonach i zestawach wideokonferencyjnych

Wielkimi krokami zbliża się do nas migracja ze Skype for Business Online do Microsoft Teams. O samej aplikacji i jej możliwościach pisałem już w artykułach Microsoft Teams dla edukacji oraz Teams Flow.

Po ogłoszeniu, że Microsoft Teams w pełni zastępuje funkcjonalnie Skype for Business Online, producent rozpoczął proces migracji usług komunikacyjnych na platformie Office 365. Od 1 października nowe subskrypcje Office365, mające co najwyżej 500 użytkowników, mają domyślnie zablokowaną usługę Skype for Business, tak żeby użytkownicy korzystali tylko z Microsoft Teams (ustawienie dla organizacji poziomu aktualizacji środowiska na „Teams only mode”). Od 1 listopada Microsoft rozpoczął również dla części klientów automatyczną aktualizację usługi Skype for Business Online do Teams.

Użytkownicy końcowi będą otrzymywali powiadomienie w kliencie Skype for Business, sugerujące korzystanie z Microsoft Teams, a w przyszłości pojawi się informacja o braku możliwości komunikowania się z wykorzystaniem Skype. Microsoft zapewni nam wsparcie w tej kwestii w postaci odpowiednich polityk dla koegzystencji i migracji, które wymuszają wyświetlanie powiadomień na kliencie Skype for Business, by zachęcić użytkownika do korzystania już tylko z Teams. Pierwszą informacją, jaką użytkownik otrzyma jest mały pasek powiadomienia  z informacja o narzędziu Skype, widoczny obok obszaru wyszukiwania.

źródło: Materiały Microsoft dla Partnerów

źródło: Materiały Microsoft dla Partnerów

Ma to zachęcić użytkownika do zmiany sposobu komunikacji. W następnym kroku administrator będzie mógł zablokować możliwość komunikacji z wykorzystaniem Skype. Użytkownik po zalogowaniu się do usługi otrzyma duże powiadomienie zamiast listy kontaktów.

źródło: Materiały Microsoft dla Partnerów

źródło: Materiały Microsoft dla Partnerów

Microsoft w swojej nowej strategii szybko dokonuje przejścia z używanej platformy Skype for Business na rzecz Microsoft Teams. Prawdą jest, że te produkty pokrywały ten sam rynek usług, przez co użytkownicy nie wiedzieli z jakiego narzędzia korzystać. Jeśli chodzi o część komunikacji zawartą w Teams, jest ona utworzona na solidnych podstawach i usunięto z niej wady „poprzednika”, jak np. brak spójnej historii konwersacji, jeśli odbieraliśmy ją na wielu urządzeniach.

Jednym z aspektów migracji do Microsoft Teams jest przystosowanie ich telefonów biurkowych i zestawów konferencyjnych w salach.

Już teraz niektóre z urządzeń przez nas wykorzystywanych są gotowe do współpracy z Microsoft Teams, inne niestety będą wymagały wymiany. Urządzenia, które podłączamy z wykorzystaniem USB/Bluetooth w celu rozszerzenia możliwości naszego komputera/smartfona nie wymagają żadnej aktualizacji. Jednak telefony biurkowe czy rozwiązania do sal potrzebują aktualizacji firmware, a nawet wymiany sprzętu

Nowe podejście Microsoft do usług komunikacyjnych w ramach Modern Workplace implikuje stosowanie częstych aktualizacji, które niestety nie dla wszystkich urządzeń będą dostępne, bądź też urządzenia te nie będą mogły wspierać Microsoft Teams w stu procentach. Takim przykładem są obecnie dostępne urządzenia, np. Polycom Trio, które posiadają natywnego klienta Skype for Business. Dzięki staraniom producenta możliwa jest dalsza komunikacja głosowa za ich pomocą, niestety wideo na platformie Microsoft Teams będzie już niedostępne. Inni producenci, np. Yealink i AudioCodes, którzy zdecydowali się wykorzystać platformę Android w części modeli telefonów nabiurkowych, umożliwiają korzystanie z Teams z pełną funkcjonalnością (chociaż np. Audiocodes HD450 wspiera Teams tylko w nowych egzemplarzach).

Z tego powodu rozważając zakup urządzeń audio/video dla firmy należy wziąć pod uwagę z jakiej platformy komunikacyjnej będziemy chcieli korzystać – jeśli Skype for Business na lokalnych serwerach, będziemy mieli możliwość wykorzystania szerokiej gamy produktów. Jeśli jednak rozważamy w krótkiej perspektywie migrację do Teams lub od razu rozpoczęcie pracy z tą platformą, to należy nastawić się na zakup urządzeń polecanych do tego systemu.

Polycom oferuje rozwiązanie dla firm, które chcą nadal wykorzystywać swoje dotychczasowe rozwiązania wideokonferencyjne. Dzięki RealConnect for Office365 możemy wykorzystywać nasze obecne rozwiązania video (SIP i H.323) i  komunikować się ze Skype for Business i Microsoft Teams.

Dzięki temu rozwiązaniu możemy zapewnić przyjazny proces adopcji klientom, którzy do tej pory nie zdecydowali się na przejście z ich infrastruktury komunikacyjnej do usług Office 365 z powodu wymaganej wymiany urządzeń.

Dzięki zachowaniu kompatybilności z poprzednimi rozwiązaniami, sam proces migracji i aktualizacji będzie przyjazny dla użytkowników końcowych.

Firmy, które korzystają z urządzeń Pexip do połączenia infrastruktury video ze Skype for Business po aktualizacji oprogramowania będą mogły zestawiać konferencje wideo bezpośrednio do Microsoft Teams.

Nowym klientom, którzy jednak chcieliby otrzymać pełną funkcjonalność Microsoft Teams na swoich urządzeniach, musimy zaproponować rozwiązania bazujące na platformie Android. W tego typu rozwiązaniu użytkownik otrzymuje dostęp do dodatkowych funkcji, w tym możliwości prowadzenia wideo rozmów (o ile urządzenie wyposażone jest w kamerę).

Produktami zgodnymi z Microsoft Teams są np. telefony nabiurkowe Yealink T56A i T58A, a także AudioCodes C450HD.

Jednak z punktu widzenia administratora ta zmiana wpływa na potrzebę ponownego przeszkolenia użytkowników, aktualizację lub wręcz wymianę telefonów biurkowych użytkowników.

A czy Ty i Twoja firma jesteście gotowi na przejście na Teams? Dajcie znać jak to wygląda w waszym przypadku. 😉  Chętnie pomożemy we wdrożeniu lub migracji.

Podziel się

Autor: Paweł Czarnecki

Paweł Czarnecki

Paweł Czarnecki

Specjalista Office 365 | Trener | Konsultant

W ostatnich latach realizuje projekty związane z systemami do komunikacji. Wdraża, migruje, wprowadza dobre praktyki oraz realizuje programy adopcji nowych technologii w firmach. Ponadto uczestniczy w spotkaniach biznesowych dotyczących dalszego rozwoju platform i narzędzi komunikacyjnych. Jego ulubionymi tematami są projekty edukacyjne (szkolenia i warsztaty) dla użytkowników oraz administratorów z zakresu pracy z wykorzystaniem narzędzi, tj. Teams, Skype for Business, Exchange. Poszerza swoją wiedzę z obszaru IT, aby pomóc klientom w transformacji organizacji od tradycyjnego rynku do nowoczesnego Cloud Environment.

Jest przekonany, że bycie Inżynierem jest procesem, nie stanowiskiem.

Zespół: Communication & Collaboration

Ostatnie artykuły autora

Microsoft Teams na telefonach i zestawach wideokonferencyjnych

Microsoft Teams na telefonach i zestawach wideokonferencyjnych

Po ogłoszeniu, że Microsoft Teams w pełni zastępuje funkcjonalnie Skype for Business Online, producent rozpoczął proces migracji. Paweł Czarnecki omawia sposób, w jaki będzie się to odbywało oraz jak dobrać odpowiednie urządzenia.

Poznaj OneDrive – Wersjonowanie plików

Poznaj OneDrive – Wersjonowanie plików

Zdarzyło Ci się, że ktoś wprowadził niechciane zmiany lub usunął Twój tekst ze wspólnie przygotowywanego pliku? Straciłeś go bezpowrotnie, czy przeszukiwałeś skrzynkę pocztową w poszukiwaniu poprzedniej wersji dokumentu?

A gdyby tak kilkoma kliknięciami móc przywrócić usunięte akapity? Umożliwia to OneDrive! Piotr Bieliński i Paweł Czarnecki pokazują, jak to zrobić.

Poznaj OneDrive – Zaprzestanie synchronizacji

Poznaj OneDrive – Zaprzestanie synchronizacji

Zastanawiasz się, jaki będzie efekt zaprzestania synchronizacji folderów na komputerze z dyskiem w chmurze OneDrive? Czy dalej będziesz miał do nich dostęp? Sprawdź i zwolnij miejsce na dysku, będąc pewnym, że Twoje pliki są bezpieczne w chmurze!

Piotr Bieliński i Paweł Czarnecki pokazują, jak przestać synchronizować foldery i jaki przynosi to efekt.

Skontaktuj się z autorem

 

Administratorem danych gromadzonych z wykorzystaniem formularza jest A.P.N. Promise S.A. Podane przez Ciebie dane będą przetwarzane w zakresie niezbędnym do podjęcia kontaktu lub realizacji określonego żądania zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. b RODO przez okres niezbędny dla realizacji Twojego zgłoszenia. Wszelkie informacje w zakresie przetwarzania podanych przez Ciebie w formularzu danych oraz posiadanych uprawnieniach znajdziesz w Polityce prywatności. Kliknij i dowiedz się więcej jeżeli informacje podane powyżej nie są dostatecznie jasne!