Poznaj OneDrive – Synchronizacja

Poznaj OneDrive – Synchronizacja
Wrzesień 20, 2018 Katarzyna Sobczak
Poznaj OneDrive - Synchronizacja

Poznaj OneDrive - Sychronizacja

Piotr: Na początek odpowiedzmy sobie na pytanie co to jest OneDrive, a w przypadku Office 365 – OneDrive for Business.

Paweł: Jest to usługa dysku chmurowego, dostępna dla użytkowników, o rozmiarze do 5 TB.

Piotr: No właśnie. Wszyscy mówią o 1 TB, dlaczego tutaj wspominasz o 5 TB?

Paweł: Domyślnie każdy użytkownik ma powierzchnię 1 TB. Można ją rozszerzyć z poziomu panelu administratora do 5 TB.

Piotr: Co użytkownik OneDrive może tam wgrywać? Do czego to służy?

Paweł: Możesz przechowywać tam wszystkie dokumenty służbowe, dokumenty z pakietu Office, nawet pliki pdf i pliki tekstowe.

Piotr: A czy pliki te i przechowujesz tak samo jak na dysku twardym w komputerze, czy może są jakieś inne, dodatkowe możliwości?

Paweł: Wiesz co, są dwie możliwości. Można je przenieść z poziomu przeglądarki albo można skorzystać z klienta zainstalowanego na komputerze. Może ci pokażę?

Piotr: Dobrze, przejdźmy teraz do logowania.

Zalogowaliśmy się do portalu Office 365, to teraz przejdźmy do OneDrive. Wspominałeś, że jest kilka metod przenoszenia dokumentów. Pierwsza z nich to skorzystanie z przeglądarki. Przeciągnąłem plik z pulpitu i widzę, że coś się przekazuje. Dobrze, pojawiło się zestawienie produktów.

Mam już skonfigurowaną aplikację i teraz chciałbym stworzyć folder, do którego przeniosłem ten sam dokument. I teraz ciekaw jestem czy on mi się zsynchronizuje. Pojawił się folder test i zawiera ten sam plik Excela, czyli zestawienie produktów.