
Klient korzystał z systemu raportującego on-premise, który służy do przesyłania danych finansowo-księgowych pomiędzy spółkami. Dla poprawienia efektywności pracy potrzebował zoptymalizować aktualny system bazodanowy, przenieść go w środowisko chmurowe, ujednolicić zasady aktualizacji danych i przygotowania raportów dla wszystkich spółek.
NOWOCZESNE ŚRODOWISKO KLASY BUSINESS INTELLIGENCE DO ANALIZY FINANSOWEJ SPÓŁEK UNIBEP W CHMURZE MICROSOFT AZURE
Celem projektu zrealizowanego w spółce Unibep było rozbudowanie systemu raportowo- analitycznego, który pozwala na sprawną aktualizację danych, szybki dostęp oraz bieżące prace związanie z analizą tych danych. Dla Klienta ważna była także optymalizacja kosztowa aktualnie używanych rozwiązań oraz rozbudowywanie kompetencji w zespole.
W ramach projektu została zbudowana nowoczesna platforma analityczna w oparciu o hurtownię danych w środowisku chmurowym Microsoft Azure oraz wdrożono system raportujący Microsoft Power BI. Zapewnia to zoptymalizowane działań pod każdym kątem zarówno bieżącej pracy z danymi, jak i częścią raportową. Obniżono koszty posiadania środowiska, dzięki wprowadzeniu nowego podejścia do rozliczania kosztów usług chmurowych Azure.
Integralną częścią wdrożenia było również przeszkolenie użytkowników. Korzystając z Power BI użytkownicy mogą samodzielnie tworzyć potrzebne raporty. Przygotowano kilka modeli analitycznych m.in. model finansowy, model budżetowy i model rozrachunkowy, w oparciu, o które można na bieżąco otrzymywać potrzebne zestawienia danych. Kolejnym elementem projektu, były dedykowane warsztaty, w czasie których wspólnie przygotowane zostały raporty w ujęciu konkretnych danych. Celem warsztatów było zaznajomienie użytkowników z narzędziem Microsoft PowerBI. Poza przygotowaniem docelowych raportów, które będą przydatne do bieżącej pracy, zaprezentowano Klientowi możliwości samego narzędzia pod kątem opracowywania dostępnych danych. W ramach projektu zostali przeszkoleni pracownicy działu IT.
Szkolenia w formie warsztatowej polegały na praktycznej nauce tworzenia raportów z wykorzystaniem realnych danych klienta. Kluczowym rezultatem wdrożenia było przyśpieszenie aktualizacji danych w kostkach OLAP. Do tej pory aktualizacja danych trwała nawet kilkanaście godzin i uruchamiana była manualnie. Dzięki optymalizacji i konsolidacji Klient otrzymuje zaktualizowane dane automatycznie, a podgląd do gotowych raportów zajmuje minuty.